In dit artikel

Andere artikelen in deze categorie

Cloud telefonie

Cloud telefonie

In dit artikel bespreken we wat cloud-telefonie is en hoe het uw bedrijf kan helpen. Cloud telefonie verwijst naar het gebruik van een telefoonsysteem dat zich op het internet bevindt in tegenstelling tot een die zich in uw kantoor of gebouw bevindt.

Er zijn veel voordelen verbonden aan het gebruik van een telefoonsysteem in de cloud voor uw bedrijf, waaronder: lagere kosten, schaalbaarheid, veiligheid en meer!

Lees voor meer informatie over de technologie en de mogelijke toepassingen vandaag nog onze blogpost!

Wat is cloud-telefonie?

Er is een reden waarom zoveel mensen het over cloud telefonie hebben. Het is omdat het de mogelijkheid heeft om de manier waarop we zaken doen en ons leven leiden volledig te veranderen, maar wat houdt dat nu precies in?

Om het belang van cloud telefonie te begrijpen, moet je eerst een goed begrip hebben van wat telefoonsystemen inhouden in termen van technologie. Voor wie niet veel van telefoonsystemen weet, kunnen ze lijken op ingewikkelde machines die niet nodig zijn voor bedrijven of huizen met tegenwoordig maar één lijn en misschien zelfs alleen maar mobiele telefoons.

De waarheid is echter dat als je bedrijf groter wordt dan vijf mensen (of meer), het voordelen heeft om minstens twee verschillende lijnen in elk kantoor te hebben; de lijnen die naar individuele werknemers gaan niet meegerekend’ mobieltjes.

Als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt met meerdere lijnen en medewerkers die ook mobiele telefoons gebruiken, is het belangrijk om onderscheid te maken tussen de twee. Om dit te doen heb je op z’n minst een soort telefoonsysteem nodig dat je medewerkers in staat stelt hun persoonlijke gesprekken op hun eigen toestellen te beantwoorden en hen tegelijk te laten weten wanneer er een telefoontje van buiten binnenkomt, of omgekeerd.

Wat zijn de voordelen van cloud-telefonie?

De voordelen zijn legio, vooral als je je bedrijfskosten wilt verlagen. Met cloud telefonie kun je onbeperkt bellen, wat geweldig is als je meerdere kantoren hebt en een eenvoudige manier nodig hebt om ze allemaal met elkaar te verbinden op één telefoonsysteem.

Een ander voordeel van cloud telefonie is dat het gebruikers flexibiliteit geeft over zowel hun bureautelefoons als smartphones en tablets. Alles werkt met Skype for Business of Google Hangouts waardoor communicatie tussen elk toestel overal en altijd gemakkelijk wordt.

Met cloud telefonie krijg je toegang tot veel verschillende functies die in andere soorten systemen gewoon niet beschikbaar zijn. Dit betekent dat, wat je bedrijfsbehoeften ook zijn, cloud telefonie er allemaal gemakkelijk en goedkoop aan kan voldoen!

Als je specifieke eisen stelt aan de telefooncentrale van je bedrijf, dan is het gebruik van cloud telefonie zinvol omdat het je zo veel flexibiliteit geeft bij het kiezen van het juiste pakket voor je bedrijf.

Je hebt ook geen speciale opleiding of apparatuur nodig omdat alles online werkt via een interface op je computerscherm. Helemaal geen ingewikkelde installatie nodig! Een laatste voordeel is hoe gemakkelijk het om je systeem te upgraden.

Kortom, cloud telefonie geeft je de vrijheid om nieuwe functies toe te voegen wanneer dat nodig is, zodat je op de hoogte blijft van alle nieuwste technologie op dit gebied.

Ontvang 15 tips tegen datalek

Vul hieronder uw gegevens en ontvang 15 tips om datalekken te voorkomen in uw mailbox

  • Door op versturen te klikken gaat u akkoord met onze privacyverklaring.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Uw gegevens zijn veilig

Datalek voorkomen?

Wilt u 15 tips hoe u effectief datalekken in uw organisatie voorkomt?